Kompleks borger som har Apopleksi Crebri, som bl.a har resulteret ekspressiv afasi. Han svare med besvær, og med få ord, og der er tvivl om han faktisk vare på det der bliver spurgt om. Det derfor et problem at kommunikere med borger, omkring de problematikker der er. Ofte tales der derfor med plejepersonale og pårørende om problematikkerne, men hvad med borgeren? Hvad tænker og mener han? Bliver nemt vred og frustreret (forståeligt!)
Hvordan er det et problem og for hvem?
Det er et problem fordi vi som personale er bange for at "glemme" ham, og bange for at der bliver handlet over hovedet for ham, hvilket kan efterlade ham med magtesløshed/frustration/ensomhed. Det er jo ham det handler om.
Hvem er de studerendes kontaktperson?
Heidi Christensen.
Hvordan er det et problem og for hvem?
Det er et problem fordi vi som personale er bange for at "glemme" ham, og bange for at der bliver handlet over hovedet for ham, hvilket kan efterlade ham med magtesløshed/frustration/ensomhed. Det er jo ham det handler om.
Hvem er de studerendes kontaktperson?
Heidi Christensen.
Hvilke
udfordringer er der mellem plejepersonale og patienter med ekspressiv afasi? –
Hvordan kan man få en god relation til patienten på trods af disse verbale
vanskeligheder?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar