Ud fra vores dataindsamling og analyse, har vi lagt
hovederne i blød for at komme med nogle innovative ideer til, hvordan man kan
gøre kommunikationen mellem patient og fagperson bedre. Vi har fundet ud af, at
når man ikke kan kommunikere, er der mange følelser i spil som frustration,
fortvivlelse og opgivelse. Derfor synes vi, at idéen om ”samme plejepersonale
til én patient” er den mest relevante. Vi er blevet overbevist om, at for at få
en god kommunikation, på trods af de verbale vanskeligheder, så er det vigtigt,
at have en god kontakt til den person man arbejder med. Når man har lært
patienten at kende, kan man bagefter tilpasse hvordan man matcher patient op
plejepersonale bedste, sådan at man opnår mest tryghed og fremskidt. Når man
har opnået dét, vil det være lettere at gøre brug af andre løsninger som f.eks.
elektroniske hjælpemidler. Da dette er en innovativ proces, kan der hele tiden
dukke nye og mere brugbare ideer op.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar